Många personer tycker det är svårt att välja rätt mobiltelefon och abonnemang. Arkivbild: Jessica Gow/Scanpix
Konsument

Kritiserat mobilföretag i Västerås vill rätta till fel

"Vi är inte ute efter att störa folk"
1:26 min

Konsument Västerås får just nu ta emot samtal från personer som på olika sätt känt sig lurade i samband med köp av mobiltelefoner och abonnemang. Det kan handla om vilseledande information om bland annat priser. Just nu finns ett tiotal ärenden om detta hos Konsument Västerås. Ett av de företag som fått ta emot kritik är Mobilizera i Västerås.

Robert Rehbach, som är vd på företaget, säger att det är viktigt att reda ut sådant som blivit fel.

– För oss är det viktigt att få chansen att prata med kunder som har hamnat snett, så att vi har chans att bli bättre, säger han till P4 Västmanland. 

En del av kritiken från Konsument Västerås är att Mobilizera, liksom många andra företag i branschen, arbetar genom att ta kontakt med spatserande kunder på stan. Robert Rehbach förklarar varför de arbetar på det sättet.

– Vi är inte ute efter att störa folk, absolut inte, men vi är ett relativt litet företag och vi har inte kanske de marknadsföringspengar som de största aktörerna har.

Relaterat

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".