Reklam lockar hit 08:or

God reklam för Västmanland har ökat intresset för att sätta bo i länet.

Genom Westmnannaturisms satsning i Stockholm är hela 65 familjer seriöst intresserade av att flytta hit.

- Det mest intressanta av Västmanland för en stockholmare är närheten till naturen och en god komunalsevice, menar Tapio Hovebro, VD för Westmannaturism.

- Vidare är ju närheten till Stockholm också en fördel.

Tapio berättar vidare att Westmannatursim också försöker sätta fokus på den lägre kostnaden att bo i Västmanland än i Stockholmstrakten. Man försöker också göra lVästmanland till ett län man stannar till i och inte bara svischar igenom mot andra resmål.

Westmannaturism har därmed också under våren satsat på en kortsemesterkampanj. Det för att få Stockholmarna att stanna till en stund i länet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".