Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Brevlåda.
Foto: Peter Kristensson/Sveriges Radio
Lyssna
(1:10 min)

Postnord om kritiken av posthanteringen

Publicerat fredag 8 september 2017 kl 16.09

Postnord som fått kritik för sin posthantering. Bland andra har en kvinna från Västerfärnebo under snart sex års tid haft problem, vilket Postnords regionchef i region öst, Fredrik Nilsson, nu kommenterar.

– Det finns några få kundsynpunkter på det här postnumret under våren 2016 och våren 2017, och när jag nämnt den här frågan med brevbärarna i Sala så är det väldigt erfarna medarbetare som delar ut på den adressen, så det här förvånar mig, säger Fredrik Nilsson.

Han säger att den mänskliga faktorn ibland kan spela in:

– Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att vi gör ett antal fel som beror på den mänskliga faktorn, men det kan också vara adressering och annat. Men gör vi fel så ska vi rätta till våra brister omedelbart, våra kunder ska kunna lita på oss, säger han.

Bland annat har organisationen Företagarna krävt att posthanteringen generellt måste bli bättre.

Kritiken från Företagarna gäller viktiga kontrakt som försvunnit, avtal och brev till bolagsverket som kommit bort, och även lyssnare har hört av sig med liknande historier.

Relaterat

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".