Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Nu gäller det att inte vara ute i sista minuten
SJ vill nu att du har din biljett betald när du kliver på tåget Foto: Fredrik Sandberg/TT

Ingen biljett i sista minuten efter avgång

Alla resenärer ska ha en giltig biljett redan när de kliver på tåget meddelar SJ.

Från den 1 november 2017 ska alla SJs resenärer ha en giltig biljett innan man går ombord på tåget.  Från den dagen upphör möjligheten att köpa biljett i SJs app efter avgång, enligt ett pressmeddelande från bolaget.

Enligt SJ är det få resenärer eller 0,2 procent av resenärerna som använt möjligheten att köpa biljett via internet efter avgång.

86 procent av resenärerna köper sina biljetter via internet, appen eller automaterna i hallarna. Över hälften av de som köper sin biljett via appen betalar med Swish.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".