Mobil och sociala medier.
Foto: Erik Nylander/TT

Konsumentverket: Man ska alltid vända sig till operatören

1:55 min

Janet Eklund, vägledare på konsumentverket, berättar om vilka rättigheter man har som konsument när det gäller dåliga telefoninät.

P4 Västmanland har tidigare rapporterat om Gun Fernqvists 95-åriga pappa som är en av flera som drabbats av teleavbrottet i Hedåker, Sala. 

Janet Eklund, vägledare på konsumentverket, berättar vilka rättigheter man har som konsument.

– Det viktiga är att skriva och klaga till operatören först. Har man gjort det och inte får svar eller om man inte är nöjd kan man vända sig till allmänna reklamationsnämnden.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista