"Sirius ett fantastiskt exempel"

Hur påverkas Varumärket Uppsala av till exempel sportframgångarna på sistone?

Magnus Lohe är marknadsstrateg på Uppsala kommun och projektledare för ”Varumärke Uppsala”:

- Vi har jobbat långsiktigt många tillsammans, med att steg för steg utveckla oss, och där är Sirius ett fantastiskt exempel på att vända sig och sen komma upp och göra bra resultat.

Vad gör ni för att lyfta fram Uppsala?

- Vi har jobbat väldigt mycket med att lyfta fram och synliggöra de händelser och evenemang som sker, för vi har inte riktigt sett det själva. Alla de investeringar, byggande och groparna i gatan, är också en bild av en stad som förändras och utvecklas, och att ta till sig det för att vara stolt,  det är vikigt, säger Magnus Lohe.  

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".