Många missnöjda med kollektivtrafiken

Upplands Lokaltrafik, UL, har en stor andel missnöjda resenärer. Enligt en ny rapport är det bara 39 procent av resenärerna som tycker att trafiken är prisvärd, och många klagomål kommer in till UL:s kundtjänst.

Klagomålen gäller till exempel tidtabeller och tidspassning, priser och biljettkrångel, dåliga bussar och dåligt bemötande från personalen. Många klagar också på buschaufförernas sätt att köra - för snabbt och för ryckigt är vanliga synpunkter.

– Det är naturligtvis ett misslyckande att inte fler anser att resandet är prisvärt, säger Börje Wennberg, socialdemokratisk vice ordförande i landstingets kollektivtrafiknämnd, till Upsala Nya Tidning.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".