En av UL:s regionbussar (arkivbild).
En av UL:s regionbussar (arkivbild). Foto: August Bergkvist/Sveriges Radio

Att ladda UL-kort på nätet krånglar - igen

"Vi förstår att kunderna är besvikna"
0:53 min

Det har inte gått att fylla på sitt UL-kort på nätet under en veckas tid. Det finns inte heller någon information om när problemet ska vara åtgärdat på UL:s hemsida.

– Vi förstår att alla kunder som använder webshopen är besvikna. Vi jobbar intensivt på att få igång det igen, Sture Jonsson, presschef på Upplands lokaltrafik.

Hur kommer det sig att det har blivit så här?

– Felsökning pågår för att få reda på vad det här beror på. Vi har ju tidigare haft en del problem vid belastningstoppar, men sedan en dryg vecka tillbaka är systemet nere.

När problemet ska vara löst är fortfarande oklart. Om drabbade resenärer kommer få ersättning i efterhand har UL inte beslutat än.

Relaterat

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".