ul-kortfixad
"Mitt UL-kort" är en tjänst där man via nätet kan fylla på reskassa bland annat. Foto: Ellen Zettergren/Sveriges Radio

UL har problem med korttjänst

Tjänsten "Mitt UL-kort" på UL:s hemsida- är avstängd tills vidare på grund av tekniska problem.

Enligt UL:s presschef Sture Jonsson så har de haft problem under hela november och för ungefär en vecka sen så stängdes tjänsten ner helt.

"Mitt UL-kort" är en tjänst där man via nätet kan fylla på reskassa eller lägga in ny period för sina 30-dagarskort.

Men det ska fortfarande gå att fylla på reskassa i UL-appen genom sin smartphone.

UL arbetar nu intensivt för att åtgärda problemet. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".