Husläkarvården ser över telefonrutiner

Ledningen för husläkarvården i Uppsala lovar nu att undersöka vad som gick snett då en patient vid två tillfällen inte blev uppringd på hela dan då hon ringde in för att få tid hos sin husläkare.
Patienten hade ringt in till Samariterhemmets husläkarmottagning där en telefonsvarare lovade att hon skulle bli uppringd under dagen - men något samtal kom aldrig. - Det är naturligtvis inte bra och det jag reagerar över är att hon inte fått någon tidsuppgift inom vilken tid som återuppringningen ska ske, säger Ulf Théen som är tillförordnad primärvårdschef i Uppsala län. Ulf Théen säger att han tänker arbeta för att de som ringer till tidsbokningen i fortsättningen ska få en ungefärlig tid för när de blir uppringda.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".