Ljungskile SK jagar sponsorer

Igår slutade allsvenskan i fotboll. Ljungskile SK är ett av de nya lagen när serien drar igång i vår och jakten på sponsorer har börjat. Ett tiotal företag har diskussioner med LSK.

- Sponsorerna behöver bli fler och de behöver bli större, säger Jonas Algotsson, marknadsansvarig för LSK.

Den här säsongen har klubben haft cirka 100 små och stora sponsorer som bidragit med summan 2 miljoner. Målet är att dubbla den siffran. Därför tittar nu klubben efter sponsorer utanför den lokala företagssfären.

- Det är ett helt annat tryck och intresse nu när det står klart att laget ska upp i allsvenskan, säger Jonas Algotsson.
  LSK för just nu samtal med ett tiotal nya företag. HA Bygg, nuvarande huvudsponsor, kommer fortsätta som vanligt men hoppas få sällskap av nya företag så att laget har en chans att klara sig mer än en säsong den här gången.

Panos Papadopoulus som var med som sponsor under lagets första allsvenska säsong ger inget klart besked om han ska gå in igen. Han säger att frågan varit aktiv sen ett halvår tillbaka och att han ska ta ett beslut de närmaste veckorna.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".