Patrik Riese tror på Saab.
Saabs framtid

Saab-reklam ska öka förtroendet

Saab vill att folk ska få ett bättre förtroende för företaget och lanserar därför en ny reklamkampanj i morgon.

Reklamkampanjen består av en serie helsidesannonser och en reklamfilm som ska belysa de frågor och myter som finns kring Saab idag.

Kampanjen ska också illustrera Saabs historia, förankringen i Trollhättan och företagets framtidstro.

– Det har varit så mycket negativa skriverier om Saab, säger Patrik Riese, som är chef för Saab Sverige.

Han tror att det är det som gjort att kunderna avvaktar med att köpa Saab-bilar.

– Bilarna har ju inte blivit sämre på minsta sätt, säger Riese.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".