Foto: Leif R Jansson/Scanpix
Konsument

Skickade faktura till Vattenfall

Har du haft strömavbrott i mer än tolv timmar, så täcker Vattenfall kostnaderna till en viss procent.

Andreas Simonsson som bor på Herrestads Groröd i Uddevalla, har haft strömavbrott en gång i veckan i 9 veckor. Flera av de avbrotten har varit på mindre än tolv timmar.

Andreas Simonsson säger att många elektriska saker gått sönder i hans hem i samband med de regelbundna strömavbrotten som varit. Han har nu också skickat in en faktura till Vattenfall där han begär ersättning för sakerna.

Vattenfall är skyldiga att se igenom det Andreas Simonsson skickat in, för att sedan bedöma om de ska betala ut något skadestånd.

Skoob Salihi
skoob.salihi@sr.se
0522-67 00 00

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".