Foto: Bertil Ericson/Scanpix
Saab

Saab i USA har hopp

Bilmodeller som inte ligger rätt i tiden, så förklarar Saab Nordamerikas presschef Michele Tinson att Saabs USA-försäljning sjönk kraftigt i november.

Minskad marknadsföring under november har också spelat in, men inför årets sista månad ska den trappas upp rejält med olika kampanjer, lovar Michele Tinson.

Så här nära nyåret är det dags att stämma av mot försäljningsmålet. Att Saab skulle nå det på 10 000, som satts för den amerikanska marknaden, är knappast troligt då bara 3 800 bilar gått åt i USA.

– Uppenbarligen har leveransen av bilar varit en utmaning för oss i USA, vi arbetar så bra vi bara kan med det vi har, säger Michele Tinson.

Ett tiotal försäljare har hittills lämnat Saab, säger hon. Trots det, och trots sjunkande försäljningssiffror säger hon sig inte vara orolig inför framtiden.

– It's just a bump in the road.

Saab säljer dåligt i USA

Foto: Mark Earthy/Scanpix

#text=4217572# försäljningssiffror i USA. Siffrorna visade att Saab-bilarna inte är tillräckligt populära. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".