Ulf Adolfsson, IFK Vänersborgs klubbchef, utanför Arena Vänersborg.
1 av 2
IFK Vänersborgs klubbchef, Ulf Adolfsson, ser inte marknadsföringen som någon kostnad utan som investering. Foto: Joel Hansson/Sveriges Radio
IFK Vänersborgsfans
2 av 2
IFK Vänersborgssupportrarna Rolf Arvidsson och Rolf Andersson var laddade inför derbyfesten mot Villa Lidköping. Foto: Joel Hansson/Sveriges Radio

IFK Vänersborg har receptet för ett publikparty

"Duktiga unga människor, inte bara gamla bandystutar"
0:51 min

4 000 personer. Så många väntas se bandyfighten mellan IFK Vänersborg och Villa Lidköping  ikväll. Lyckad marknadsföring tros ligga bakom publiksuccén.

P4 Väst sänder direkt på webben från klockan 19.

Fredagskväll, derby och publikfest. Nedräkningen till fredagskvällens tungviktsmöte mellan IFK Vänersborg och Villa Lidköping har börjat. 

Hemmalaget har döpt matchen till "Den stora revanschen" efter förlusten för två veckor sedan i Lidköping. 

För att locka folk till Arena Vänersborg har klubben satsat stort på sociala medier.

– I föreningen har vi många yngre människor som framför allt är duktiga på sociala medier. Och den kompetensen måste vi använda, säger Ulf Adolfsson, klubbchef i IFK Vänersborg. 

Föreningen ser inte marknadsföringen som någon kostnad utan som en investering. 

– Till kvällens match har vi säkert investerat mellan 50 000 och 100 000 kronor. Det vill till att det kommer en stor publik och att de är köpglada när de kommer till arenan, säger Ulf Adolfsson. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".