Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/

Saab lägger ner mest på reklam i Sverige

Saab är det bilföretaget som satsar mest pengar på reklam i Sverige.
220 miljoner använde Saab till olika typer av reklam och det är till och med mer än vad Volvo spenderade på reklam under fjolåret.

Men trots den ökade satsningen så minskade försäljningen.

Volvo som minskade sina reklamutgifter ökade däremot sin försäljning skriver Svenska Dagbladet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".