Driver med VR-glasögon: Här är natural reality

"Årets julklapp: Natural Reality – en klimatsmart 360-upplevelse tillgänglig för alla." Så lanseras Naturskyddsföreningens nya kampanj.

I går blev det klart att VR-glasögonen blir årets julklapp.

Kort därefter lanserade Naturskyddsföreningen sin kampanj. På Facebook-inlägget som delats över 1000 gånger skriver de:

"Virtual reality-glasögon har utsetts till Årets Julklapp. Vi utmanar den svenska julhandeln och presenterar den ultimata upplevelsen: Natural Reality. NR är naturens storslagenhet i den verkliga verkligheten. En påminnelse om att det finns mycket amazing kvar att kämpa för!"

Det är en trettioårig tradition att HUI, före detta Handelns utredningsinstitut, spår Årets julklapp.

På elektronikavdelningen i varuhuset i Ullared jobbar Jimmy, och han var inte förvånad när det avslöjades att VR-glasögonen är årets julklapp.

– Det var ganska väntat. Den är halvny, ball grej. Den har sålt bra, nu har den gått ner i pris lite så jag tror att många är nyfikna på hur den fungerar. 

Relaterat

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".