Microföretagarna missnöjda med kommunens service

Fyra av tio av Örebros microföretagare anser att kommunens service är dålig eller mycket dålig. Det visar en ny rapport från Forum för småföretags­forskning, FSF.

Ett microföretag har mellan 2 och 9 anställda. Microföretagen i Hallsberg vill expandera verksamheten, men upplever att de hindras av krångliga regler och långa handläggningstider.
-Microföretagarna anser generellt att man på kommunen har för dålig kunskap om företagarnas villkor, att handläggningstiderna är för långa och att kommunen konkurrerar med tjänster som företagen själva kan erbjuda. Det säger Anna Kremel som är projektledare på FSF.
FSF, Forum för småföretagsforskning, är en stiftelse som finansieras till 55 procent av näringsdepartementet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade ljud i menyn under Min lista