Lång kö till Sydkrafts kundtjänst

Antalet samtal till Sydkrafts kundtjänst har mer än tredubblats i vinter och för närvarande får kunderna räkna med att vänta upp emot en halvtimme på att få komma fram.
Många frågor beror på att Sydkraft under förra året gick över till ett nytt fakturasystem, men antalet frågor om elpriset har också ökat kraftigt berättar Stefan Svensson, chef för Sydkrafts kundtjänst. På tisdagen tog Sydkraft emot lika många samtal på en dag, som man för ett år sen tog emot på en vecka. Kommer en ny köldknäpp och nya prishöjningar, så ökar trycket på Sydkrafts kundtjänst igen, och då kan de långa väntetiderna bestå, enligt Stefan Svensson.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".