Gustavsvik har en unik ställning i Sverige enligt marknadsanalytiker

Succén för Gustavsviksbadet i Örebro fortsätter. Bara under juli ökade besöksantalet med 40 %, enligt Leif Aronsson, marknadsanalytiker på Turismens Utredningsinstitut i Göteborg.

Leif Aronsson menar att upplevelseanläggningen i Örebro har en unik ställning i Sverige, där publiken fortsätter att bli större för andra året i rad.
Enligt hans prognoser för hela året tappar temaparker som Gröna Lund, Liseberg och Skara Sommarland mellan 4 och 5 %, medan Gustavsvik ökar med 10 % och når upp till 700 000 besökare innan året är slut.
Leif Aronsson tror inte att badanläggningen har vuxit färdigt än på länge, utan tror att Gustavsvik kan bli mycket större, med fler badupplevelser, ytterligare restauranger och kanske en bowlinghall i anslutning till dagens lokaler.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".