.
Pristagarna på Örebro Universitet med Amy Loutfi och Sara Arvidson i främre raden. Foto: Örebro Universitet

Örebro Universitet prisas för lyckad kampanj

Det blev pris för Örebro Universitet för kampanjen "världens smartaste studentrum" när tävlingen 100-wattaren avgjordes igår.

Örebro universitet fick priset 50-wattaren av Sveriges Annonsörer som belönar framgångsrika kampanjer.

Sara Arvidson, kommunikationschef vid Örebro universitet säger att priset är ett erkännande och visar vilken effekt det blev när forskare, lärare och kommunikatörer arbetade tillsammans för att visa upp den nya utbildningen till civilingenjör vid Örebro universitet.

Två frågor stod i fokus i kampanjen. Hur bra är utbildningen och finns det bostad på orten.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".