Ökade sponsorintäkter och allt mer publik för IFK

Trots att IFK Norrköping inte lyckats särskilt bra med fotbollen de senaste åren, ökar sponsorintäkterna antalet medlemmar har snart fördubblats sedan föreningen åkte ur Allsvenskan.
1999 fick IFK Norrköping in fyra miljoner kronor i lokala sponsorsintäkter. Då kom klubben femma i Allsvenskan. Men, fyra år senare när föreningen åkte ur högsta serien, hade de pengarna ökat fyra gånger till 16 miljoner kronor. Likadan har utvecklingen varit när det gäller publiken. Förra säsongen kom i snitt runt 11 000 personer till Idrottsparken varje match. Det är nästan en fördubbling på fyra år. En av orsakerna är ett hårt arbete med att försöka locka publik till arenan, bland annat med festliga arrangemang, säger Thomas Walden, IFK:s marknadsansvarige.
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".