Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Linköping

Nextjet måste bli bättre på information till passagerare

Publicerat onsdag 14 augusti 2013 kl 13.56

Flygbolaget Nextjet som trafikerar Linköpings flygplats måste bli bättre på att informera sina passagerare om rätten till ersättning när flyget är försenat. Det framgår av ett föreläggande från Konsumentombudsmannen.

Förra hösten gjorde Konsumentverket inspektioner på ett par flygplatser i landet där det framgick att Nextjet inte följde lagen.

Om flygbolaget fortsätter att bryta mot de regler som gäller information vid förseningar hotar ett vite från myndigheten på en halv miljon kronor.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".