Post i brevinkast
Foto: Jessica Gow/TT
Östergötland

PostNord: Vänd dig till avsändaren om posten inte kommer

0:51 min

Allt fler företag delar ut post. Det gör det svårare att veta vart man ska vända sig om posten uteblir. På PostNord menar chefen Fredrik Nilsson att det bästa är att vända sig till den som skickat posten.

Hör en längre intervju längst ned i artikeln!

– Om vi ska vara riktigt säkra på vart posten är så måste egentligen kunden ringa till avsändaren, säger Fredrik Nilsson, chef på region Öst på PostNord Sverige.

Annika Skardå i Vadstena hamnade i inkasso efter att räkningarna inte kommit fram i posten. Allt fler aktörer har börjat skicka post och det gör också att fler brev inte kommer fram.

Klagomålen på postutdelningen i landet ökade förra året kraftigt till myndigheten Post- och telestyrelsen.

– Vi går igenom den största förändringen i vår historia. Digitalisering och ökad e-handel är stora utmaningar, säger Fredrik Nilsson, chef på Region Öst på PostNord Sverige.

Relaterat

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".