Fortfarande brister i servicen hos Hyresbostäder

Hyresgästföreningen kommenterar nu den nya enkät som Hyresbostäder i Norrköping har gjort.

Enkäten visar att servicen hos det kommunala bostadsbolaget har blivit bättre, men enligt ombudsmannen Claes Rydgren På Hyresgästförenigen har det inte varit någon större skillnad när de pratat med hyresgästerna. En viss bättring har dock skett.
- Problemen som fortfarande verkar vara svårt att råda bot på är trappstädning och att det tar lång tid att få reparationer utförda, säger Claes Rydgren.

Trots att hyresbostäder nu försöker förbättra servicen tror Claes Rydgren att det blir svårt för bostadsbolaget att få tillbaka förtroendet hos hyresgästerna.
- För tre, fyra år sedan hade man ett av de högsta värdena i landet i sådana här undersökningar. Man ligger långt under vad man en gång har gjort. 

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".