Stadstrafik

6000 personer ringde kundtjänst om trängselavgifterna

I morse klockan halv sju började försöket med trängselavgifter i Stockholm.

Över 6000 personer ringde kundtjänsten i Linköping för att få svar på frågor om försöket med trängselavgifterna.

För att kunna svara på alla frågor gällande trängselskatten har Vägverket, med hjälp av Manpower, öppnat en kundtjänst i Linköping där 450 personer är anställda.

Karl-Ivar Fred, som är ansvarig för kundtjänsten på Manpower, säger att trycket på kundtjänsten varit stort idag och att över 6000 personer hade ringt kundtjänsten innan klockan 14:00 idag.

En halv miljon bilar väntas passera betalstationerna varje dag.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".