Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Falu kommun-skylt och Kjell Nyström
Foto: Linda Zinderland/Sveriges Radio, Falu Kommun
Lyssna
(2:06 min)

Löftet till socialtjänstens anställda efter kritiken: Det här ska lösas fort

Publicerat torsdag 2 november 2017 kl 10.35

Det är viktigt att problemen på socialtjänsten hanteras så fort som möjligt, det säger Kjell Nyström, tillförordnad kommundirektör i Falu kommun, efter kritiken.

Anonyma anställda på socialförvaltningen i Falun kritiserar införandet av kommunens kontaktcenter.
Bland annat menar de att det blivit svårare att snabbt hantera akuta ärenden. 

– När jag får höra den här kritiken så tycker jag naturligtvis att det är tråkigt, säger Kjell Nyström och fortsätter:

–  Det här ska naturligtvis lösas så fort som möjligt. 

Relaterat

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".