Tommy Nilsson. Foto: Maja Suslin / Scanpix

Tommy Black - ultimat reklamkupp?

Tommy Black - ultimat reklamkupp?
12 min

Många i Sverige talar idag om gårdagens reklamkupp, som gjorde att den tämligen bortglömde sångaren Tommy Nilsson hamnade på allas läppar. Nyheten att Tommy skulle göra comeback under artistnamnet Black fyllde under några timmar Twitter och andra medier med förvånade och hånfulla kommentarer. Tills det visade sig att alltihop var en reklamkupp för ett välkänt företags nygamla lakritschoklad. Vad säger det här om nyhetsförmedlingen och sociala media? Och är den ansvariga för bluffen idag förtjusta eller förskräckta över gensvaret? Tommy NilssonErik Sollenberg, vd på reklambyrån bakom reklamkuppen och Emanuel Karlsten, journalist och expert på sociala medier medverkar. 16-timmen

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".