Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Fördjupar dagens stora händelser i Sverige och världen.

Varumärket Landskrona

Publicerat måndag 20 januari 2014 kl 09.54
Lotta Malmstedts reportage om Landskronas förändringsarbete
11 min
1 av 2
Landskrona satsar på 1500 bostäder med havsutsikt för att locka starka skattebetalare till kommunen, Borstahusens camping får flytta på sig, säger Mårten Olsson, Mark- och exploateringschef i kommunen. Foto: Lotta Malmstedt/Sveriges Radio
2 av 2
23 ton tunga campingstugor flyttas obehindrat med rätt utrustning. Foto: Lotta Malmstedt, Sveriges Radio

Landskrona är en kommun som förknippas med mycket negativt: arbetslöshet, sociala problem, utanförskap. Men staden driver sedan några år tillbaka ett förändringsarbete. För att locka starka skattebetalare att bosätta sig i kommunen ska 1500 bostäder med havsutsikt byggas och ett intensivt arbete pågår med varumärket Landskrona.

Hör Lotta Malmstedts reportage.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".