1 av 2
Landskrona satsar på 1500 bostäder med havsutsikt för att locka starka skattebetalare till kommunen, Borstahusens camping får flytta på sig, säger Mårten Olsson, Mark- och exploateringschef i kommunen. Foto: Lotta Malmstedt/Sveriges Radio
2 av 2
23 ton tunga campingstugor flyttas obehindrat med rätt utrustning. Foto: Lotta Malmstedt, Sveriges Radio

Varumärket Landskrona

Lotta Malmstedts reportage om Landskronas förändringsarbete
11 min

Landskrona är en kommun som förknippas med mycket negativt: arbetslöshet, sociala problem, utanförskap. Men staden driver sedan några år tillbaka ett förändringsarbete. För att locka starka skattebetalare att bosätta sig i kommunen ska 1500 bostäder med havsutsikt byggas och ett intensivt arbete pågår med varumärket Landskrona.

Hör Lotta Malmstedts reportage.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".