Frölunda rasar mot CHL:s gubbiga bilder

1:13 min

CHL:s storsponsor Cramo marknadsförde matchen mellan Frölunda och Geneve-Servette med att lägga ut en bild via twitterkontot "Cramo Top Scorer" där en blond kvinna poserar endast iklädd en Frölundatröja.

Under torsdagskvällen tar Frölunda emot Geneve-Servette på hemmais i CHL.

CHL:s storsponsor Cramo marknadsför matchen genom att lägga ut en bild via twitterkontot "Cramo Top Scorer" där en blond kvinna poserar endast iklädd en Frölundatröja. Dessutom spreds bilder på lättklädda kvinnor i fler SHL-klubbars tröjor.

I Göteborgsklubben fall står det att "Annika" önskar Frölunda lycka till i kväll.

Men Frölunda gillar inte hur deras  varumärke behandlas och rasar nu mot Cramo:s annons.

– Vi vill inte förknippas med den typen av marknadsföring. Fullständigt överraskande, säger ordförande Mats Grauers till Radiosporten.

Även på Cramo i Sverige är kritisk.

– Spontant känns den irrelevant och onödig, säger presskontakten Anders Collman till GT.

– Den är charmlös och meningslös. Jag förstår om folk har reaktioner. De här tjejerna i hockeytröjorna är där bara för att de är snygga tjejer och då kan jag förstå att folk tycker så.

Bilderna har tagits bort från Cramos Twitter-konto.