Fredagsspanarna spanar om reklam, dumma tv-leverantörer och företagslojalitet. Foto: Malin Ulfhager/Sveriges Radio
radar

Daniel gav tv-leverantörerna en känga

Lyssna på Fredagsspanarna
19 min

Fredagsspanarna den här veckan behandlade ämnen som reklam, sport på tv och vikten av att behålla ett företags goda rykte.

Daniel Enestubbe spanade om tv-utbudet och dumhet när det gäller att vi som konsumenter inte kan se all sport i ett enda stort sportpaket till exempel. Han jämförde det med att om man är sugen på glass och köper en strut med vanilj och jordgubbssmak men är sugen på choklad också måste du köpa en ny strut för 50 kronor för att få njuta av chokladen. Så tycker han tv-leverantörerna också gör och gav dem en känga.

Mimmi Rito hade tänkt till om det här med reklam. Om reklam som hon inte förstod sig på och reklam som vill oss att säga styvmamma. Kanske blir styvpappa också ett ord för framtiden trodde hon.

Andreas Fridell pratade om varumärken och det viktiga med att bevara ett företagets goda rykte. Ett varumärkes goda rykte kan raseras genom att en person felar. Andreas Fridells uppmaning idag var att du som jobbar på ett utåtriktat företag, håll koll på vad du gör!

Dessutom medverkade vår fredagskorre Carin Borgström från Torpsbruk i Alvesta kommun för sista gången denna säsong.

Fredagsvärd var Thomas Graf.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".