1 av 4
Lotta stärker armar, axlar och rygg. Foto: Åsa Stöckel/Sveriges Radio
2 av 4
Lotta stärker armar, axlar och rygg. Foto: Åsa Stöckel/Sveriges Radio
Här stärker man både mage och rygg. Foto: Åsa Stöckel/Sveriges Radio.
3 av 4
Här stärker man både mage och rygg. Foto: Åsa Stöckel/Sveriges Radio.
Lotta har starka ben. Foto: Åsa Stöckel/Sveriges Radio
4 av 4
Ett par starka ben är inte heller fel. Lotta har gjort framsteg. Foto: Åsa Stöckel/Sveriges Radio
Träna med Lotta

Sträck på dig - träning för hållning

"Tänk dig att du har en sol på bröstet som du vill visa upp"
3:08 min

Att ha en bra hållning är det många som önskar sig och det går att få. Idag berättar P4 Extras PT-Terese om övningar som kan vara bra för att stärka upp kroppens hållning.

Lyssna på Lotta och PT-Terese omkring 14.20 och kolla in filmen här. Terese visar enkla övningar med gummiband som gör susen för en fin hållning.

– Det är lätt hänt att man får dålig hållning när man sitter mycket och arbetar, att man får en så kallad gamnacke. Res dig upp, sträck på dig då och då. Tänk dig att du har en sol på bröstet som du vill visa upp, säger Terese Alvén.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".