1 av 2
Från TV4-reprisen av Deal or no deal. Tittarna uppmanas att ringa och tävla. I själva verket är tävlingen avslutad, men pengarna går in i Telias kassakista. Foto: Hasse Pettersson
2 av 2
Denna text visas inte i samband med att programmets tävling presenteras. Därför kan många tittare ha lurats att ringa helt i onödan och samtidigt blivit debiterade kostnader. Foto: Hasse Pettersson

Besvikna TV-tittare "lurade" av TV4

2007-12-20: TV4 lurar sina tittare att ringa betallinjer även när tävlingar inte pågår! De kostnader som debiteras tittarna går direkt in i till Telias kassakista!

Det menade en lyssnare som hörde av sig till Radiojouren efter att dottern hade ringt in till en tävling i samband med en repris av Deal or no deal.

Cecilia Hjerta, kommunikationsdirektör hos TV4, bekräftade att ett misstag begåtts. Hon hänvisade också drabbade tittare till Telia.

Hans Dahlberg, chef för Telias innehållstjänst, hade inte uppmärksammat problemet innan. Nu lovade han att Telia ska se över sina tjänster som levereras till TV-bolagen.

Uppföljning den 7/2 -08:

Relaterat

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".