1 av 2
Anne Fowler anställd på kundtjänst och vd. Anna-Lena Bohm vid Uniguide i Visby. Foto: Catarina Gustafsson/SR Gotland
2 av 2
Teletjänstföretag i Visby. Foto: Catarina Gustafsson/SR Gotland

Stressigt jobb hos teletjänstföretag

Det är dåliga anställningsvillkor och pressad personal hos teletjänstföretagen, enligt en ny undersökning gjord av fackförbundet Unionen. Ett av de här företagen är  Uniguide med 85 anställda som utför kundservice via telefon.

Men vd. Anna-Lena Bohm anser att det är stor skillnad på seriösa och oseriösa företag i branschen. Hon känner inte igen kritiken som presenteras i den här undersökningen.

Reporter: catarina.gustafsson@sr.se

Eter tisdag 3 november 2009

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".