Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Programmet som reder ut stora som små konsumentfrågor.
Foto: Scanpix

Företagen använder allt fräckare metoder för att försöka hindra kunder att utnyttja sin ångerrätt

Att tänka på om man ska gifta sig med en norrman
13 min

Ulla fick påhälsning av en brandskyddsförsäljare och övertalades att köpa både brandsläckare och brandlarm, men ångrade sig redan dagen efter.  Men när hon åberopade sin ångerrätt hävdade företaget att den inte gäller i just hennes fall.


Vad ligger på våra tallrikar år 2050?


Vad äter vi om 35 år när utsläppen av klimatgaser ska ha minskat från 10 till 2 ton per person och år? Karin Hjerpe på Jordkruksverket har satt ihop en meny för framtidens, klimatsmartare konsumenter.   

Gratis är gott


Pennor, godis, tygkassar och nyckelband som vi aldrig kommer att använda, ändå vill vi ha dem. Vad är det som gör det som är gratis så lockande? 

Expertsvar


Plånbokens expert på familje- och fastighetsrätt, Margareta Brattström, svarar på lyssnarfrågor.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".