Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Programmet som reder ut stora som små konsumentfrågor.

Så lockar företagen tillbaka kunder

Publicerat onsdag 27 september 2017 kl 13.41
"Att skaffa en ny kund är jättesvårt"
(8:57 min)
Medarbetare på callcenter.
Scawiba har specialiserat sig på att genomföra winback-strategier på telefon på uppdrag av andra företag. Foto: Emiliano Strauss/Sveriges Radio

När du ska avsluta till exempel en prenumeration, ett abonnemang eller ett medlemskap är det inte alltid som företaget släpper dig så lätt. Ofta försöker de vinna dig tillbaka med ett bättre erbjudande. Plpånboken tittar närmare på så kallade winback-strategier.

Reportage av Emiliano Strauss.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".