Varor levereras till kund.
Många kunder upplever problem med hemleveranser som inte kommer som utlovat. Foto: Bertil Ericson / TT

Hemleveranser som strular

"Man måste höja rösten"
16 min

Många kunder vittnar om hemleveranser som aldrig kommer fram, skickas fel eller dyker upp timmar, ibland dagar försent. Hur länge är det egentligen rimligt att vänta på en expressleverans och varför blir det så ofta fel? Hör om Ylva Glaser som fick vänta närmare en vecka på sin tv trots beställd expressleverans. I studion Jessica Wallin, Elgiganten, och Tobias Åbonde, Bring, om vad som kan göra att leveransen inte kommer som utlovat och vad de gör för att det ska fungera bättre.

Reporter: Jon Thunqvist

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".