Bokhylla med böcker
1 av 3
Henrietta tackade ja till ett medlemskap utan att ha förstått det. Foto: Anna Berg/Sveriges Radio
Marie Bratani Olsson, chef Bonniers bokklubbar.
2 av 3
Marie Bratani Ollsson, chef Bonniers bokklubbar. Foto: Sally Henriksson/Sveriges Radio
Denise Luxenburg Stuifbergen, marknadschef B2C Bonnier magazines & brands
3 av 3
Denise Luxenburg Stuifbergen, marknadschef B2C Bonnier magazines & brands. Foto: Sally Henriksson/Sveriges Radio

Känner sig lurade av Bonnier

"Det var inte tydligt överhuvudtaget"
15 min

Löfte om gratis böcker eller andra gåvor som automatiskt övergår i prenumerationer och medlemskap utan att kunden har blivit tydligt informerad. Bonnier Magazine & brands och Bonnier bokklubbs säljmetoder får kritik och granskas nu av Konsumentverket. Hör ett par av de kunder som känner sig lurade och uppföljande samtal med Denise Luxenberg Stuifbergen, Bonnier Magazines & brands och Marie Bratani Olsson, Bonniers bokklubbar.

Reportage av Anna Berg.

Ljudklippet är från avsnittet
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".