Betalningslösningsföretaget Klarna.
Kunder är missnöjda med hur Klarna hanterar fakturor och hur deras betalsystem fungerar. Foto: Adam Wrafter/TT

Kritik mot Klarnas betalsystem

"Jag ville inte att det skulle kopplas till Klarna"
15 min

Betaltjänstbolagets Klarnas system för direktbetalningar kritiseras av många kunder. Hittills i år har Konsumentverket fått in fler än 80 anmälningar som rör Klarna och de flesta handlar om just direktbetalningar. Hör reportage med bland andra Anders Andersson, krönikör Privata affärer och uppföljande samtal med Fia Engström, kundservicechef Klarna, som svarar på kritiken.

Reportage av Åsa Secher.

Ljudklippet är från avsnittet
Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".