Dubbelfel hos Rapport

Medienyheter 080517

Sveriges Televisions nyhetsprogram Rapport har fällts två gånger i Granskningsnämnden för radio och tv för i stort sett samma uppgifter. I ett första inslag påstods att kalsonger från klädkedjan HM innehöll en viss kemikalie, något HM efter tester tillbakavisade. Några dagar senare intervjuades HMs VD i Rapport. Än en gång användes samma uppgifter. Granskningsnämnden fällde båda inslagen för osaklighet.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".