Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Granskar medier & journalistik. Går bakom veckans rubriker & spanar in i framtidens medielandskap.

Ny runda om spelannonserna

Publicerat fredag 21 februari 2014 kl 20.15

Regeringen vill täppa till det hål i lagstiftningen som gör att svenska medier inte kan förbjudas publicera reklam för utländska spelbolag. De ansvariga utgivarna för Aftonbladet och Expressen friades för ett drygt år sedan av Högsta domstolen med hänvisning till att lagen enligt EU-regler måste gälla lika för svenska och utländska bolag. Utredningen ska nu se över just den saken.

.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".