Sveriges Radios logotyper
Sveriges Radios logotyper

Sveriges Radios logotyper

Sveriges Radios grafiska profil bygger på ett antal byggstenar. En logotyp för Sveriges Radio med ett bokstavsmärke i mitten och kanal-logotyper som är inspirerade av bokstavsmärket i Sveriges Radio.

Sveriges Radios varumärkesstrategi i korthet: Vi har valt att konsekvent kalla oss Sveriges Radio och inte SR. Vi har även valt att låta kanalerna, P1, P2, P3 och P4, vara överordnade Sveriges Radio visuellt och där låta Sveriges Radio fungera som garant.

Identitetstypsnitt är Avenir för Sveriges Radio. Specialritade varianter av Avenir som rubriktypsnitt finns för P1, P2, P3 och P4 samt en egen färgpalett för respektive kanal. Sveriges Radios färgpalett innehåller kanalernas huvudfärger.

För frågor om logotyper, användning och Sveriges Radios grafiska profil samt tillgång till Avenir, vänligen kontakta varumärkesansvarig Johan Ljungström på Kommunikationsavdelningen: johan.ljungstrom@sverigesradio.se

OBS - pdf-manualerna för logotyperna är inte helt uppdaterade. Några av färgerna har justerats för bättre läsbarhet. Alla logotypmappar är uppdaterade och har korrekta färgvärden.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".