New kids on the block

Studio total


Motivering:
Vissa kan kanske ha svårt att förstå deras storhet - kommunikationsbyrån som nog är mest känd för att ha 1) startat ett fejkat kulturparti, 2) drivit en hittepå-blogg och 3) försökt att sälja sportskor för hundar.

lanserades i Almedalen sommaren 2005 och varade i ... en dag. Sen avslöjades det att det bara var ett sätt att sätt att sätta kulturfrågorna på dagordningen.

Och den dekadenta fejk-bloggen som blev beskylld för att vara smaklös och självmordsromantisk var egentligen bara reklam för en operaföreställning.

Är de bara ett gäng uppmärksamhetssjukta barn eller har de förstått nånting om hur medielandskapet verkligen funkar?

Det andra skulle kunna kalla "Peter och vargen-kommunikation" kallar de själva advertising nouveau.

Och oavsett vilket; de lär påverka vad du kommer att prata om under nästa decennium - Kommunikationsbyrån Studio total är den här veckans New kid on the block.

Och ja, sportskor för hundar var ju också så klart bara ett sätt att få uppmärksamhet. Det stora skoföretaget nappade dock inte på idén...

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".