Telia felia som bolaget numera även kallas. Foto: Scanpix
Onsdag 2 februari 2011

Lyssnarstorm efter felaktiga inkassokrav

"Jag fick pengar och en ursäkt av Telia"
5:46 min

Telias strul med felaktiga inkassokrav har drabbat många kunder i hela Norrland. P4 Morgons rapportering på tisdagsmorgonen drog igång en lyssnarstorm. Redan för ett år sedan fick ett tusental personer utanför Härnösand liknande kravbrev.

Maria Åhlund i Starred utanför Härnösand blev som ett slags sambandscentral för många drabbade.

Hon tipsar den som fått ett felaktigt krav att genast kontakta Telia. Hennes tips är att man ska ta namn på och nummer till den man pratar med, om man behöver ta en ny kontakt.

Själv har hon både fått pengarna tillbaka samt en ursäkt från Telia, och det är hon nöjd med.

- I dag fungerar det bra, säger hon till P4 Morgon.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".