Torsdag 19 maj 2011

Den nya kondomen som gör sexet skönare

10 min

Porrchocksrubriken gav rekordmånga klick på nätet. På torsdagsmorgonen hade nästan 30 000 personer sett de uppmärksammade reklamfilmerna som norrlandstingen gjort för att få fler unga att använda kondom.

- Den stora vinsten är att de som klickar på reklamfilmslänkarna hamnar på hemsidan - där det finns mer information och fler länkar att klicka på, säger Catarina Gützkow Lundström på Ungdomsmottagningen till P4 Morgon.

Hon slår även ett slag för en ny kondom som ska ta bort den gamla stämpeln "som att käka kola med papperet på".

- Nu släpps en ny kondom som förhöjer njutningen hos både mannen och kvinnan, säger Catarina Gützkow Lundström.

Det var häromdagen som P4 Extra använde rubriken Porrchock i Norrland om reklamkampanjen, efter att en brevskrivare moraliserat över filmerna.

Efter det har genomslaget varit enormt och på torsdagsmorgonen hade 30 000 personer sett filmerna.