GIF Sundsvalls Jonas Wallerstedt i matchen mot Falkenberg. Foto: Sofia Forell

1/6 Nästa logiska sponsorsteg?

Efter sponsrade tröjor, resultattavlor, spelmoment ("nästa hörna presenteras av ...") och gud vet vad kom Håkan i helgen på nästa steg: Sponsrat snack på planen.

Under matchen mellan GIF Sundsvall och FC Trollhättan lät det som att en spelare ropade namnet på en värktablett. Plötsligt var nästa kommersiella möjlighet inom idrotten ett faktum. I framtiden kommer varje lag använda kodord kopplade till sina sponsorer när de kommunicerar under match. Då kommer vi att höra varumärken och företagsnamn istället för klassiska utrop som "akta rygg!" och "jag är fri!"

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".