WEBB-TV

Medieormen i debatt om klickjournalistik på Publicistklubben

I måndags medverkade Medieormens redaktör Cecilia Djurberg tillsammans med Metros/Viralgranskarens Jack Werner och Nyheter 24:s Henrik Eriksson i Publicistklubbens debatt med rubriken "Klickad eller kickad, bli digital eller dö!" En diskussion om kommersiell påverkan, som jakten på klick och delningar, på journalistiken. Om källkritik och kvalitet samt spaningar in i framtidens medielandskap. Moderator var Viktor Barth-Kron från Publicistklubbens styrelse tillika DN-medarbetare.
  


  

Här kan du se Publicistklubbens inspelning från Kulturhuset i Stockhom 8 december 2014. Debatten "Klickad eller kickad" startar vid 18 min och 30 sek.

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".