JOURNALISTIK 3.0

Nyhetsmediernas paketlösningar

Det tilltagande mediebruset utmanar nyhetsmedier att bli bättre på paketering. Nieman Lab skriver om hur sex medieföretag arbetar med att sammanställa det bästa av sina publiceringar för sina läsare i lättillgängliga format. 

BuzzFeed, The Economist, The New Yourk Times, Quartz, Vox och Yahoo News har alla gemensamt att de satsat på att filtrera sitt eget nyhetsbrus för att försöka servera sina läsare det bästa de publicerat i en tilltalande paketering.

Läs om appen Espresso - The Economists grepp för att servera en kort, rykande och koncentrerad nyhetsshot till sina läsare att vakna med varje morgon - och andra paketeringslösningar hos Nieman Lab: "What you need to know: How six publishers digest the news for readers"

Medieormen

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".