Du måste aktivera javascript för att sverigesradio.se ska fungera korrekt och för att kunna lyssna på ljud. Har du problem med vår sajt så finns hjälp på https://kundo.se/org/sverigesradio/
Sveriges Radios samlade bevakning av Nobelpriset
Kungafamiljen vid Nobelprisutdelningen 2009. Foto: Anders Wiklund/Scanpix

Nobelprisets reklamvärde

Världens blickar är riktade mot Sverige och det har vi ingen annan än Alfred Nobel att tacka för. Men vilket reklamvärde har Nobelpriset för Sverige?

Peter Sundberg pratade med Bo Söderström, formationsdirektör på Wisit Sweden i programmet Vaken i P3 & P4.

Relaterat

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Har du frågor eller förslag gällande våra webbtjänster?

Kontakta gärna Sveriges Radios supportforum där vi besvarar dina frågor vardagar kl. 9-17.

Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".