"Great news for listeners"

Efter tre års arbete är Sist med det senastes slogan äntligen färdig! Programledaren Annika Lantz är mycket nöjd.

- Det känns jätteroligt att äntligen ha något att säga i det där tomrummet som inträder efter att du har sagt "Sist med det senaste...". Ja, du ser - där hände det igen! Från och med nu kan jag alltid lägga till "Sist med det senaste - Great news for listeners".

Även producenten för programmet Anna-Karin Ivarsson är uppåt när vi träffar henne i pentryt, strax efter att hon har diskat korridorens enda gaffel.

- Det är en superhärlig slogan, tycker jag. Den ligger bra i munnen och den är på engelska, exakt dom två kriterier vi hade specificerat för reklambyrån som tog fram den.

När jag frågar vad det kostat att ta fram programmets underrubrik, så skiner Ivarsson upp och slår ut med armarna.

- 40 000 miljarder kronor, säger hon med ett stort leende, och lägger till: Great news for listeners!

Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet. Sveriges Radio är oberoende i förhållande till politiska, religiösa, ekonomiska, offentliga och privata särintressen.
Du hittar dina sparade avsnitt i menyn under "Min lista".